Κάθεστε μήπως άβολα; Ο σωστός οδηγός για καλή στάση σώματος

Η πανδημία είναι για όλους μια πρόκληση που  δυστυχώς αρχικά πιστεύαμε ότι τα μέτρα και οι επιπτώσεις της σε όλους τους τομείς θα
διαρκούσαν παρά μόνο λίγες εβδομάδες, κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη. Έτσι λοιπόν προσπαθούμε να συμμορφωθούμε στα νέα δεδομένα όσο καλύτερα μπορούμε, με σεβασμό προς τη δημόσια υγεία και αμέριστη κατανόηση και υπομονή να προσαρμοστούμε τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο συμβατικός τρόπος εργασίας, αυτός που γνωρίζαμε έως σήμερα, με φυσική υπόσταση στο χώρο εργασίας, έχει αντικατασταθεί σε μεγάλο βαθμό με τηλεργασία από το σπίτι.

Βέβαια, αυτή η μορφή τηλεργασίας απαιτεί κάποιες προϋποθέσεις για τον εργαζόμενο, όπως έναν ιδανικά προσαρμοσμένο και διαμορφωμένο χώρο για εργασία. Τα περισσότερα έπιπλα γραφείου είναι σχεδιασμένα για να βελτιστοποιούν τη στάση του σώματος και να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή άνεσή. Δυστυχώς, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα έπιπλα σπιτιού, που κάτω από τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει εξαιτίας της πανδημίας λόγω του COVID 19,  πλέον χρησιμοποιούνται ως έπιπλα γραφείου, προκαλώντας διάφορα θέματα υγείας . Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη να κατανοήσουμε ότι η ορθή στάση του σώματος κατά τη διάρκεια της εργασίας είναι άρρηκτα συνδεμένη  με διάφορα θέμα υγείας, όπως πόνους στην μέση, πονοκεφάλους ακόμα και ιλλίγκους. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν ενδείκνυται η παρατεταμένη σταθερή στάση του σώματος σε μία θέση, ανεξάρτητα από το πόσο καλά τοποθετείτε. Χρειάζεται συνεχή κίνηση για να μένει το σώμα ενεργοποιημένο.

Πιο συγκεκριμένα εάν γείρετε το κεφάλι σας προς τα εμπρός, ώστε να κοιτάτε ευθεία στην άκρη του γραφείου σας, αυτό είναι περίπου 60 μοίρες. Με την πάροδο του χρόνου, αυτή η στάση μπορεί να οδηγήσει στη ανάπτυξη μίας στρογγυλεμένης άνω πλάτης. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να προσπαθήσετε να κρατήσετε την πλάτη σας ευθεία και το κεφάλι σας να είναι κεντραρισμένο ακριβώς πάνω από τους ώμους σας. Είναι σημαντικό εδώ να τονίσουμε ότι εάν έχετε σοβαρά προβλήματα στην πλάτη, θα πρέπει να μιλήσετε με κάποιον ειδικό, φυσικοθεραπευτή ή τον ορθοπαιδικό σας. Η κακή στάση του σώματος σε συνδυασμό με τα μη ανατομικά οικιακά έπιπλα μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα στην πλάτη ή να επιδεινώσουν τα ήδη υπάρχοντα. Σε περιίπτωση που έχετε μία καρέκλα γραφείου στο σπίτι, βεβαιωθείτε ότι είναι σωστά προσαρμοσμένη ώστε να σας προσφέρει μία σωστή και άνετη θέση για να εργαστείτε.

Επιπλέον, πολλοί άνθρωποι θα δοκιμάσουν πράγματα όπως να τυλίξουν τα πόδια τους γύρω από τα πόδια της καρέκλας ή ακόμη και να κάθονται σταυροπόδι στην καρέκλα. Η τοποθέτηση των ποδιών με άνισους τρόπους μπορεί να στρεβλώσει το σώμα αδέξια, και μακροπρόθεσμα, αυτό μπορεί να προκαλέσει σωματικό πόνο. Σε περίπτωση που δεν σας βολεύει να τοποθετήσετε τα πόδια σας στο πάτωμα ή θα προτιμούσατε να έχετε ελαφρός σηκωμένα μπορείτε να αγοράσετε ένα στήριγμα ποδιών για γραφεία, ή αντί αυτού μπορείτε απλά να βάλετε μια στοίβα βιβλίων στο πάτωμα – και τα δύο λειτουργούν εξίσου καλά. Ωστόσο θα πρέπει να έχετε στο νου πως οι αστράγαλοι σας να πρέπει να είναι ελαφρός πιο μπροστά από γόνατα σας.

Υιοθετώντας όλες τις συνήθειες που αναφέρονται παραπάνω, μπορείτε να  βελτιώσετε την καθιστική σας στάση, και το σώμα σας θα σας ευχαριστήσει μακροπρόθεσμα. Όμως, όπως ανέφερα νωρίτερα, δεν είναι καλό για το ανθρώπινο σώμα να διατηρεί μία μόνο θέση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όποτε, όσο μπορείτε να κάνετε μικρά και συχνά διαλείμματα ώστε να κινείστε και να ενεργοποιείτε την κυκλοφορία του αίματος. Υπάρχει επίσης, ένας γενικός κανόνας για την αποτροπή της καταπόνησης των ματιών όταν εργάζεστε σε έναν υπολογιστή όλη την ημέρα, που ονομάζεται κανόνας 20-20-20. Σύμφωνα με αυτόν, για κάθε 20 λεπτά που περνάτε χρησιμοποιώντας μια οθόνη, θα πρέπει να προσπαθείτε να κοιτάξετε μακριά κάτι, που απέχει 20 μέτρα από εσάς για συνολικά 20 δευτερόλεπτα. Μ’ αυτό τον τρόπο θα βελτιώσετε την τηλεργασία σας στο σπίτι.

Join The Discussion

Compare listings

Compare